Veelgestelde vragen
Bestellen
Het bestellen van een container gaat in slechts 3 stappen:
- Kies je container(s) en het type afval waarvoor je de container gebruikt
- Geef aan waar en wanneer wij de container kunnen plaatsen
- Reken je bestelling af. Je ontvangt automatisch een bevestigingsmail en jouw factuur
Als je op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, kunnen wij de container de volgende werkdag bij je plaatsen. In het weekend plaatsen wij niet.
Let op! In sommige gebieden (bijvoorbeeld Den Haag) moeten wij minimaal 24 uur van tevoren de container aanmelden. Zorg dus dat je de aanvraag op tijd doet. Neem contact op met jouw gemeente voor de bij jou geldende regelgeving.
Ja, Puincontainershop.nl plaatst containers bij zowel particulieren als bedrijven.
Ja, Puincontainershop.nl plaatst containers bij zowel particulieren als bedrijven.
De prijs van een container is afhankelijk van de inhoudsmaat en het type afval waarvoor je hem gebruikt. Alle prijzen zijn hier te vinden
Bij de prijs van je container zit het volgende inbegrepen:
- Het plaatsen van de container
- Maximaal 8 weken huur
- Het ophalen van de container
- Het verwerken van het aangeboden afval
Je kunt op onze website betalen middels iDEAL, creditcard en Apple Pay. Wil je liever anders betalen, neem dan contact met ons op.
Onze Algemene Voorwaarden zijn hier te vinden.
Levering
Wij plaatsen onze containers in heel Nederland, behalve op de Waddeneilanden.
Als je op werkdagen voor 17.00 uur bestelt, kunnen wij de container de volgende werkdag bij je plaatsen. Wil je de container op een andere datum ontvangen, dan kun je dat aangeven bij jouw bestelling.
Je kunt bij jouw bestelling aangeven op welk dagdeel je de container geplaatst wilt hebben. We hebben 4 opties:
- 07.00-16.00
- 07.00-10.00
- 10.00-12.00
- 12.00-16.00
We kunnen helaas geen exacte tijden aangeven. Het is mogelijk dat er door onvoorziene omstandigheden van de door jou gewenste tijd moet worden afgeweken.
Dat is niet noodzakelijk. Je kunt bij het bestellen in het opmerkingenveld aangeven waar de container geplaatst moet worden. Onze chauffeur houdt hier dan rekening mee bij het plaatsen. Voor onvoorziene problemen is het wel noodzakelijk dat je telefonisch bereikbaar bent. Mocht de container niet geplaatst kunnen worden, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht.
Houd voor de plaats waar de puincontainer komt te staan rekening met de volgende zaken:
- Voldoende ruimte, zowel voor de container zelf als voor de vrachtwagen die hem komt plaatsen. Er mag dus geen straatmeubilair of beplanting in de weg staan.
- Zorg dat de ondergrond van de plaats waar de container komt te staan, en de weg ernaar toe stevig zijn. Zeker als de container vol is kan hij erg zwaar zijn.
Neem bij twijfel contact met ons op.
Controleer eerst jouw bestelling. Indien blijkt dat er iets fout is gegaan, neem dan contact met ons op.
Nee, wij plaatsen de containers alleen op werkdagen.
Een vergunning is soms nodig voor het plaatsen van een container op de openbare weg. Hierover kun je contact opnemen met jouw gemeente. Je bent hier zelf verantwoordelijk voor.
De op de website aangegeven prijzen zijn voor een periode van maximaal 8 weken. Wil je langer van de container gebruik maken dan zijn daar kosten aan verbonden.
Afval
Als er ander afval in de container zit dan bij jouw bestelling opgegeven, kunnen wij de container ophalen tegen extra kosten. Deze kosten zullen wij bij jou in rekening brengen.
Blijkt bij het verwerken van het afval dat er niet-toegestaan afval in de container zit zal er een aanvullende factuur volgen.
Ja dit is mogelijk. Je kunt dit alleen kenbaar maken aan onze klantenservice via een e-mail naar info@puincontainershop.nl o.v.v. jouw klantnummer. Voor de extra kosten ontvang je van ons een aanvullende factuur.
Let op! Als je het niet van tevoren kenbaar maakt en onze chauffeur constateert dat er ander afval in de container zit dan bij jouw bestelling opgegeven, zullen wij de container afvoeren tegen extra kosten. Je ontvangt hiervoor een aanvullende factuur plus € 50,00 administratiekosten excl. btw.
De containerinhoud kan voor of na het afvoeren worden afgekeurd op basis van niet-toegestane afvalstoffen:
- Voor het afvoeren van de container, door onze chauffeur
In dit geval wordt de container niet afgevoerd. Voor het niet kunnen afvoeren van de container wordt een loze rit à € 107,50 excl. btw in rekening gebracht. Onze klantenservice zal contact met je opnemen voor het maken van een nieuwe afspraak. Je kunt ervoor kiezen het niet-toegestane afval zelf uit de container te halen of de container inclusief het niet-toegestane afval alsnog tegen extra kosten door ons af te laten voeren. - Na het afvoeren van de container, door de verwerker (bijvoorbeeld doordat het niet-toegestane afval niet zichtbaar was voor onze chauffeur)
De container wordt verwerkt op basis van het aangeboden afval in de container. Je ontvangt per e-mail van onze klantenservice bericht over de afgekeurde vracht en hiervoor ontvang je een aanvullende factuur inclusief € 50 administratiekosten.
Nee, asbest in de container is niet toegestaan. Wordt er toch asbest aangetroffen, dient de hele container gespecialiseerd te worden afgevoerd volgens strenge regels. Dit is erg kostbaar en deze kosten zullen wij aan je doorberekenen.
Je kunt een nieuwe container bestellen en bij jouw bestelling aangeven dat het om een wisseling gaat.
Ophalen
Bij jouw bestelling kun je aangeven wanneer de container afgevoerd kan worden. Als dit op het moment van bestellen nog niet bekend is, kun je het ook later doorgeven via de link die je in de e-mail bij jouw bevestiging hebt gehad.
Op de aangegeven dag komen wij de container tussen 07.00 en 18.00 uur afvoeren.
Nee, je dient er alleen voor te zorgen dat de container bereikbaar is voor de chauffeur en de vrachtwagen. Als de chauffeur de container niet kan afvoeren zullen er extra kosten in rekening gebracht worden voor een extra rit.